Copywriting

Copywriting nie jest w gruncie rzeczy nową dyscypliną, ale jej waga w ostatnich latach znacznie wzrosła. rozwój Internetu, wzrost działalności firm w sieci oraz powstawanie firm internetowych doprowadziło do tego, że copywriterzy podążyli tym tropem.


praca
Ideą copywritingu jest pisanie tekstów na zlecenie w języku polskim, angielskim czy niemieckim, okładanie scenariuszy reklam telewizyjnych, radiowych, układanie broszur reklamowych, katalogów czy ulotek, opracowywanie materiałów na banery, itd. internet poszerzył te działania o redagowanie tekstów na strony internetowe, opracowywanie internetowych tekstów promocyjnych (jak np. wizytówki), itp. W praktyce współczesny copywriter wspiera cały proces tworzenia jednocząc treść z obrazem i dźwiękiem.

Usługi copywriterskie znajdują zastosowanie w licznych sytuacjach. Po pierwsze i najbardziej znane korzystamy z nich, kiedy stawiamy nowy serwis lub otwieramy nową firmę. Kluczowe jest wtedy ubranie pomysłu w słowa przemawiające do klientów oraz stosownie dobranie nazwy firmy i nazw produktów.

Rozkwit już funkcjonującego serwisu lub firmy to następna przyczyna korzystania z zdolności copywritera. Chodzi tu z jednej strony o potrzebę rozwoju, który chcemy wesprzeć trafną treścią naszych przekazów, z drugiej o naturalny rozwój, za którym nasze komunikaty powinny nadążać.

Optymalizacja witryny to ostatni motyw dla działalności copywriterów. Proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek polega w dużej mierze na tworzeniu unikalnych tekstów i wskazaniu trafnych fraz.
Niezależnie jednak od tego w jakim celu zatrudniamy copywritera oraz jaki jest jego zakres działań powinien on znać oczekiwania naszych klientów oraz ich działania. Kluczowa będzie też jego oryginalność i umiejętność efektywnej perswazji.
2018-02-05 16:31