O czym muszą pamiętać ci, którzy odpowiadają za budowę nowych ekspresówek, jak również za remont podziurawionych dróg

Budowa dróg wojewódzkich, autostrad albo ich remont wzbudza u taksówkarzy mieszane odczucia. Z jednej strony chcą, żeby jeździło się szybciej oraz bezpieczniej, ale z drugiej ograniczenia w ruchu są w stanie doprowadzić do szału nawet tych najspokojniejszych panów. Podróż do pracy staje się koszmarem także wtedy, gdy wydłuża się o pół godziny, a i w takiej okoliczności warto liczyć się z nieco wyższymi kosztami nabycia gazu.


Jednak z drugiej strony perspektywa podróżowania po ledwo co położonej nawierzchni, pozwala na chwilę zapomnieć o aktualnych niedogodnościach.
budowa autostrady
W naszym kraju utarło się myśleć, że zarówno przedsiębiorstwa zajmujące się budową dróg, jak i drogowcy nie wywiązują się z terminów i nie pracują sumiennie. Wiecznie słyszymy, że pługi porą zimową wyjeżdżają zbyt późno lub wcale, a nawierzchnia po remoncie po kilku miesiącach nadaje się do kolejnej renowacji. W każdej takiej opowieści tkwi na pewno ziarnko prawdy, ale nie należy brać sobie absolutnie wszystkich do serca.

autostrada
Natomiast władze województw, czyli zleceniodawcy, mają jeszcze na etapie przetargu drobiazgowo przeanalizować wszystkie oferty. Oczywiście najistotniejszym elementem bywa cena, lecz ta zaniżona musi odbić się na byle jakiej jakości wykonania. Oprócz wybrania wykonawcy warto także sprawdzić, czy zostało zaplanowane badanie zagęszczenia gruntu. Wspomniana czynność jest o tyle istotna, że pozwoli sprawdzić jakość podłoża - Jeżeli wyniki nie będą satysfakcjonujące, to koniecznie trzeba będzie wzmocnić grunt bądź wybrać pozostałe metody stabilizacji.


Jednym ze sprawdzonych sposobów pozwalających na weryfikację stanu podłoża pozostaje badanie vss, które jest przeprowadzane przez firmy geotechniczne. Tego rodzaju zadanie lepiej polecić specjalistom, aby droga służyła mieszkańcom przysiółku jak najdłużej. Poza tym trzeba zadbać o bardzo dobrej jakości surowce, które są wykorzystywane podczas budowy. Jeśli asfalt (strona) będzie niewłaściwie przygotowany, to później nie wytrzyma fali potężnych upałów i wkrótce kierowcy zaczną narzekać na koleiny. Równie istotne jest łatanie dziur asfaltem ponieważ użycie lepiku bywa tylko doraźnym rozwiązaniem. Jak widzimy, badanie zagęszczenia gruntu to ledwie początek, przy budowie bądź remoncie ekspresówek należy zwrócić uwagę na wiele spraw i zająć się również najdrobniejszymi szczegółami, żeby szosa służyła chociażby dwóm pokoleniom.
2019-07-23 07:23